
Po opisaniu ciastko staje się mniej smaczne
24 października 2011, 09:19Dzielenie się z innymi wrażeniami dotyczącymi produktu może podwyższyć lub obniżyć przypisywaną mu ocenę. Wszystko zależy od tego, czy dzielimy się uwagami na temat odczuć emocjonalnych/sensorycznych, czy czysto praktycznych (Consumer Research).
LG obiecuje odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray
4 stycznia 2007, 12:47LG Electronics obiecuje, że podczas targów CES (Consumer Electronics Show) 2007, które rozpoczną się 8 stycznia w Las Vegas, pokaże dwuformatowy odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray. Co więcej, urządzenie trafi do sklepów jeszcze w bieżącym kwartale.

Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).

Poświęcając uwagę niezdrowym daniom, zjemy mniej
12 września 2012, 10:23Ludzie powinni zwracać baczniejszą uwagę na ilość zjadanych przez siebie niezdrowych pokarmów. Dzięki temu szybciej odczują sytość, co, oczywiście, będzie sprzyjało odchudzaniu. Z drugiej strony nie należy się skupiać na ilości zdrowych produktów, bo to działanie wbrew własnemu interesowi. W ten sposób trudno osiągnąć cel w postaci zmiany diety na lepszą.

Kino zbiorowe
7 grudnia 2007, 12:00Nikt nie lubi, gdy siedząca obok w kinie osoba hałasuje czy co chwilę rozmawia przez komórkę. Okazuje się jednak, że obecność innych na seansie wzmacnia wrażenia wypływające z kontaktu z X muzą. W czasie oglądania filmu widzowie oddziałują na siebie wzajemnie i stopniowo synchronizują swoje reakcje emocjonalne (Journal of Consumer Research).

Samokontrola jako zabawa
21 września 2010, 11:29Samokontrolę można poprawić, traktując ją jak zabawę, a nie męczące zobowiązanie – dowodzą psycholodzy (Journal of Consumer Research).

By zjeść mniej, trzeba podawać małe porcje na dużym stole
20 stycznia 2016, 11:02Wielkość stołu ma znaczący wpływ na postrzeganie ustawionych na nim pokarmów, a także na to, ile ludzie jedzą.
Politycy - kłamcy niedoskonali
13 września 2006, 14:17Psychologowie twierdzą, że niezależnie od ilości godzin spędzonych na treningu pod okiem specjalistów, politycy nie są w stanie całkowicie oszukać ludzi, którzy oglądają ich wystąpienia. Niewielkie, nieświadome gesty, sposób ułożenia ust czy mrugnięcie okiem zdradzą najbardziej wytrawnego kłamcę.

Microsoft traci przez netbooki
24 kwietnia 2009, 08:58Bill Koefoed, menedżer Microsoftu ds. relacji z inwestorami, poinformował, że rosnąca popularność netbooków spowodowała spadek dochodów koncernu. Przychody wydziału Windows Client były w pierwszym kwartale bieżącego roku o 16% niższe, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Po co komu umiejętność rzucania
30 listopada 2011, 20:03W Philosophical Transactions of the Royal Society B ukazał się artykuł opisujący badania nad... procesem rzucania przedmiotami przez szympansy.